hesselvdkolk.reismee.nl

De heenreis

Hallo allemaal,

De grote reis staat op het punt van beginnen. Het is dinsdag 22januari. In de ochtend nog even een grotere tas gehaald bij de Decathlon samen met Leone. Ik vond de ruimte die ik had niet genoeg. De tas in de loop van de dag even opnieuw in gepakt en ik was klaar voor vertrek. In de loop van de middag zijn we richting Schiphol vertrokken, het was slecht weer en sneeuwde veel toen we richting Schiphol reden. Rond 17.45 aangekomen op Schiphol en daar even de bagage in geleverd en de boarding passen opgehaald. Daarna nog even met z'n vijven wat gegeten en daarna richting de gates gelopen. Rond half 8 was ik bij de gate van mijn vliegtuig, daar nog heel even gewacht en we mochten gaan boarden. Ik had snel m'n plekje gevonden, iets te klein voor mijn benen maar het moest maar. De eerste vlucht was richting Abu Dhabi en die zou ongeveer 6 uurtjes duren. Ietsjes later dan gepland vlogen we weg, het duurde wat langer op Schiphol omdat er een sneeuw laagje op het vliegtuig lag en doe moest er nog even afgespoten worden. Ondanks dat we wat later vertrokken ging de reis richting Abu Dhabi voorspoedig en was het een fijne en rustige vlucht. Eenmaal aangekomen in Abu Dhabi moest ik 3 uurtjes wachten tot dat het vliegtuig richting Melbourne ging. De vlucht naar Melbourne was een lange en duurde ongeveer 13 uur. Tijdens de vlucht nog wat geprobeerd om te gaan slapen maar dat werd een beetje moeilijk gemaakt daar huilende kinderen... Uiteindelijk landde ik rond 5u Australische tijd op Melbourne en daar moest ik nog even 3,5 uurtjes wachten op de laatste vlucht naar Auckland. De vlucht naar Auckland was een fijne en korte vlucht. uiteindelijk geland op Auckland, snel uitgestapt en richting de Douane gegaan om door de paspoort controle te komen. Ik wist nog van de vorige keer dat het heel lang duurde voordat je aan de beurt was maar dat was deze keer anders. Dit omdat er tegenwoordig op vliegvelden automatische paspoort controles zijn, dan moet je je paspoort onder een scan leggen en de scant het paspoort, daarna moet je voor een camera staan en scant die je gezicht en mag je doorlopen. Dit is alleen voor mensen uit een paar landen, waaronder Nederland. Daarna even door gelopen waar ik mijn bagage kon ophalen, altijd fijn als je je eigen tas voorbij ziet komen ;). En daar stond ik toen, met m'n tas op mijn rug en in Nieuw Zeeland. ik wist dat ik naar Manukau bus station moest komen omdat vanuit daar de bus richting Waihi ging. Even snel vanaf het vliegveld de bus daarna toe gepakt. Het ritje duurde ongeveer 30 minuutjes en daar moest ik wachten op de Intercity bus die mij naar Waihi zou gaan brengen. In Waihi stonde Cees en Pauline mij op te wachten om richting hun huis te gaan. ik verblijf de eerste paar dagen bij hun om een beetje bij te komen van de jetlag en van de lange reis. Toen we eenmaal bij hun thuis waren heb ik nog even wat gegeten en wat gedronken en daarna snel richting bed gegaan. Ik was toch wel rij moe van zo'n lange reis ;). De eerste nacht al mooi 8u achter elkaar geslapen en niet midden in de nacht of wat dan ook wakker geworden! Verder hier nog niet super veel gepland en laat ik het allemaal een beetje op me af komen.


Groetjes Hessel

Reacties

Reacties

Inge

Best voorspoedig allemaal Hessel. Nu eerst lekker genieten en uitrusten en dan aan de bak!

Richard

Leuk Hessel! Fijn dat de reis goed verlopen is. Geniet er van em hopelijk doe je veel mooie en inspirerende ervaringen op

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!