hesselvdkolk.reismee.nl

de eerste week

Hallo allemaal!

Voor vrijdag stond er niet super veel op het programma. De homekiller zou nog even langs komen omdat er een koe geslacht moest gaan worden. Buiten dat hebben we niet bijzonder veel gedaan. Rond een uur of 3 kwam Nick, de homekiller langs om een van de koeien te gaan slachten. Dit werd ter plekke gedaan, en de koe werd daarna in stukjes meegenomen naar de slager iets verder op. Over een week of 2 krijgen Cees en Pauline de koe terug in stukjes. Zaterdag zijn we met z’n 3en richting Mt Maunganui geweest. Dat is een spirituele berg die dicht bij de stad Tauranga ligt. Eerst zijn we nog even langs de Bunnings geweest (een soort gamma) om wat hout te halen voor een tafel die nog gemaakt moet worden. Daarna onze weg vervolgd richting Mt Maunganui. Eenmaal aangekomen daar, hebben we even wat gegeten en daarna rond de berg gelopen. Tijdens deze wandel route van ongeveer 1u hebben we veel mooie uitzichten gezien. We hebben ook nog een zeehond zien liggen, waarschijnlijk een mannetje dit omdat die alleen was. Na de wandeling hebben we de auto weer richting huis gepakt, het was nog ongeveer een uurtje rijden, en zijn we gestopt bij een uitzicht punt. Daar nog even wat foto’s gemaakt en daarna zijn we doorgereden richting huis. ’s Avonds heb ik het gras nog even gemaaid en zijn Cees en Pauline bezig geweest met het in elkaar zetten van de tafel. Zondag zijn we rond een uur of drie richting de ‘window walk’ gereden. Dat is een wandeling die hier in de buurt ligt. De wandeling duurt ongeveer 1,5u en gaat deels door oude mijn gangen en transportbanen. Ook zag je af en toe wat glowwormen. Dat zijn wormen die uit zich zelf wat licht geven. daarna hebben we Pauline opgewacht en die kwam met Chester de hond aan en zijn we nog even naar de rivier gelopen en daar in gegaan om een beetje af te koelen. Maandag overdag niet super veel bijzonders gedaan. Maandag wel het plan gemaakt om van dinsdag tot woensdag een tocht te gaan lopen die achter Waihi is. In de middag zijn we nog even naar de Martha Mine geweest. Een hele grote goud mijn midden in het dorp. Er is een deel van ingestort daardoor is het grote gat ook niet meer in gebruik, nu gebruiken ze kleine mijnschaften in de grond. We zijn even rond de mijn gelopen en daarna weer richting huis gegaan. Redelijk op tijd naar bed gegaan dit omdat ik de dag er na met Pauline mee zou rijden en die zou mij afzetten bij het begin van de Waitawheta walk. Eenmaal aangekomen bij het begin van de wandeling begonnen met lopen. De tocht duurde zo’n 3 a 4 uur. Onderweg veel mooie plaatjes geschoten. Rond een uur of 12 aangekomen bij de hut, daar nog even rond gelopen en daarna een boek gaan lezen. Ook moest er even wat eten in elkaar gezet worden, had een pakje 123 noodles meegenomen moest alleen nog even warm water overheen ?. Toen wat gegeten en verder gegaan in het lezen van mijn boek en rond half 10 richting het bed van de hut gegaan. Woensdag ochtend kon ik lekker rustig aan doen, en dat heb ik ook gedaan. Rond 11 uur begonnen met het terug lopen van de tocht. Daarna heeft een mevrouw bij het huis van Cees en Pauline weer afgezet. Ze zei dat ze me er wel even wou afzetten. Verder ’s middags niet meer zoveel gedaan.

Groetjes Hessel ?