hesselvdkolk.reismee.nl

Eerste werkdagen

Hallo Allemaal,

Na geland te zijn op Queenstown, m’n verjaardag te hebben gevierd op de plek waar ik nu werk. Ben ik er maandag ochtend op tijd uit gegaan om, om 7.30 te beginnen met werk. Maandag nog de hele dag takjes, en stukken van een druiventros geknipt die er van af moesten. Maandag avond gezellig met z’n allen gegeten en toen op tijd naar bed gegaan want dinsdag zouden de netten over de wijngaard gaan. De wijnranken zijn nu ver genoeg dat ze niet meer gesproeid hoeven worden en de druiven zijn nog niet rijp genoeg dat de vogels ze op gaan eten. Dinsdag rond 8.30 begonnen met het klaar maken van de machines die gebruikt zouden gaan worden. Ook had Angela geregeld dat er 1 Argentijnse jongen hier komt werken voor een week en ook 2 Franse jongens. Dinsdag zelf verliep vrij soepel en er gebeurde niet super veel bijzonders. ’s Avonds weer lekker met z’n 5en gegeten want de Argentijnse jongen en de 2 Fransen verblijven iets verder op, op een camping. Daarna niet super veel meer gedaan en redelijk op tijd naar bed gegaan omdat het toch wel zwaar werk was. Woensdag zijn we om 8u begonnen met werken met het afmaken van de netten er op leggen. Als snel bleek 1 van de wielen van de trailer die achter de trekker zit lek te zijn. Paul had wat spul gehaald om het te maken maar dat werkte niet. Bijna elke winkel zat dicht vandaag omdat het Waitangi day is. Op deze dag ongeveer 150 jaar geleden is het verdrag tussen de Engelsen en de Maori’s getekend en dat is nu een public holiday dag, dus iedereen is vrij. Op een gegeven moment werd het zo erg dat de band van de velg afgelopen is, maar Nieuw Zeeland zou Nieuw Zeeland niet zijn dus we zijn gewoon door gegaan op de velg. Zelf zonder dat er een band over heen zat ging het nog steeds erg soepel met de netten er op leggen. Dus vandaag ook alle netten er op gelegd, zodat dat was afgerond. Daarna nog even wat onder de netten gelopen om ze beter over de wijnranken te krijgen en daarna gestopt. Voor morgen staat er op het programma alle netten aan elkaar vast te knopen zodat het een doek van netten is die zo groot is als de hele wijngaard. Voor de rest staat er niet super veel spannend op het programma voor de komende week.

Groetjes Hessel ?

Renate

Leuk om je verhalen / belevenissen te lezen. Succes.

Renate

Fijn om te lezen, dat je, je goed vermaakt.