hesselvdkolk.reismee.nl

Werken

Hallo allemaal,

Zo na alle netten vast gemaakt te hebben, verder gegaan met de gaten dicht te knopen die er allemaal in zaten. Elk gat die zo groot was als een 2 euro munt moest gedicht worden. Dat kost best wat tijd als het net ongeveer 3 hectare groot is en je maar met 3 man bent. Dit stond ook voor zaterdag op het programma om te doen. ’s Ochtends rond half 9 begonnen en om half 2 al gestopt, snel even gedoucht en richting het dorpscentrum gefietst. Was ongeveer 4 km. Daar even nieuwe oortjes gehaald en wat lippenbalsem. Dit omdat de lucht heel erg droog is omdat hier een landklimaat is. Dat houdt in dat de zomers heel droog zijn en de winters nat zijn. Nadat ik dat gekocht had even naar de New World gefietst een daar een ijsje gehaald omdat het zulk lekker weer was. Die op een bankje lekker opgegeten en daarna weer richting het huisje gefietst. Toen ik vertrok om te gaan fietsen betrapte tik mezelf er wel op dat ik aan de verkeerde kant van de weg fietste, gelukkig was het nog maar een zandpaadje waar het gebeurde, maar het voelt zo on natuurlijk om aan de linker kant te fietsen als je altijd bent gewend het aan de rechterkant te doen. Nadat ik weer veilig thuis was gekomen verder niks gedaan en vooral uitgekeken naar zondag, want zondag had ik een dagje vrij. Daar keek ik op dat moment ook wel even naar uit, had die week richting de 55u gewerkt. Maandag vervolgens verder gegaan met het dichtmaken van de gaten in de netten en voor dinsdag stond het zelfde op het programma. Dinsdag rond ‘Smoko’ Nieuw zeelands woord voor koffie pauze hadden we alle gaten gedicht in het net en zijn we verder gegaan met het knippen van de ‘shoulders’ aan de trossen druiven. Dat werkt staat ook nog voor de komende dagen op het programma. Er gaat dus niet zoveel spectaculairs gebeuren… Ook qua foto’s is er niet zoveel te schieten, want vandaag ziet de wijngaard en de bergen het zelfde er uit als de dag er voor of erna.

Groetjes Hessel ?

Aleid Klompmaker

Prachtige verhalen en foto’s Hessel! Veel succes en plezier nog daar!