hesselvdkolk.reismee.nl

Wellington

Hallo allemaal,

Na al weer een half weekje in Motueka geweest en heb het heel erg naar m’n zin. Waar we gisteren richting Wakefield gereden hebben was vandaag een bosbrand uit gebroken. Best wel even gek en dichtbij. Gelukkig hadden de brandweermannen het vuur snel onder controle! Donderdag niet super veel gedaan. Beetje geholpen in de tuin en dat was het. Vrijdag ochtend samen met Krista, Gijs, Sofie en Noah, een vriend van Sofie, het Kauhurangi park in gegaan om daar te trampen. Dat is een tocht lopen met een overnachting. We hadden gepland om naar de dry rock shelter te gaan. Dat was ongeveer 4,5u lopen alleen onderweg schoot het bij Krista in haar knie en kon ze niet verder. Gelukkig gebeurde dat bij een plek waar je ook kon overnachten. Krista hebben we daar achter gelaten en zijn we met z’n 4en door gegaan naar de Dry Rock Shelter en daar even rond gekeken. Toen nog besloten om nog wat verder te gaan naar een hut die iets verder op lag. Toen zijn we vervolgens weer terug gelopen naar Krista en daar hebben we even eten gekookt en met z’n allen geslapen. De volgende dag was het niet veel beter met de knie van Krista en de terugweg was nog wel een kilometer of 7. Dus alle bagage van Krista maar verdeeld over de 4 tassen die er waren en gekeken of ze eerst bij Gijs op de rug terug kon en dat iemand dan 2 tassen bij zich hield, maar na 100m ging het al niet goed bij Gijs dus dat was ook geen optie. Toen had Gijs mijn tas over genomen en heb ik Krista ongeveer 5 km lang op m’n rug gehad richting de auto. Na ongeveer 2,5u waren we gelukkig het bos weer uit. Vervolgens weer naar huis gegaan en het verhaal ook aan Wilfred verteld. ’s Avonds kwamen nog wat vrienden van Wilfred en Krista en hebben we gezellig met z’n allen gegeten. Zondag nog een beetje bij gekomen van het hele avontuur met Krista op m’n rug en niet veel gedaan. Maandag ochtend weer even geholpen in de tuin en in de middag hebben Wilfred en Krista me afgezet in Motueka en ben ik even naar de supermarkt gefietst en heb daar wat brood gehaald en dat lekker op het strand opgegeten. Daarna waar richting huis gefietst wat nog ongeveer 20 km was. Na dinsdag ochtend weer wat gedaan te hebben in de tuin ben ik vervolgens de hele middag bezig geweest met de luchtbuks goed af te stellen. De scoop die er op zit was niet helemaal goed meer. Dat heeft me ongeveer de hele middag gekost. ’s Middags kwam de Waterboy ook nog even een tank water brengen omdat het al vanaf kerst haast niet meer geregend heeft. ’s Avonds voor het eerst op jacht geweest en ook een konijntje geschoten. Jammer genoeg was die wat te klein dus hadden we daar niet zoveel aan… Woensdag bezig geweest met wat snoei werk in de voortuin en de rest van de middag eigenlijk niks meer gedaan. Wel ’s middags nog even het plan bedacht om vanuit Nelson naar Te Horo te komen want daar ben ik vanaf Zondag. Donderdag ochtend m’n snoei werkzaamheden vervolgd en ’s middags lekker naar het strand geweest in Marahau en nog even in de zee geweest. Aan het einde van de middag nog even met Truus, Billy ( 2 honden) Krista en Sofie nog even de rivier in geweest. De rivier was nog lekker warm en met de komende weervoorspellingen was dit waarschijnlijk ook de laatste keer dat we in de rivier konden zwemmen want de rest van de week wordt er regen voorspeld en dan koelt de rivier heel erg af. Vrijdag vervolgens nog genoten van m’n laatste dagje en lekker binnen geweest omdat het echt zeik weer was. Het miezerde de hele dag door. Zaterdag ochtend vervolgens m’n tas ingepakt en was ik klaar voor m’n vlucht naar Wellington. De vlucht duurde maar 35 minuutjes. Vervolgens de bus gepakt en zit ik nu in een Air BNB. Morgen ochtend pak ik de trein richting Te Horo en ben ik nog een week bij mensen om daar te helpen.

Groetjes Hessel

Renate

Veel succes en geniet d'r van.

Richard

Mooie avonturen Hessel! Klasse van je dat je als "ezel" gefungeerd hebt en Krista zo ver hebt gedragen. Geniet er nog lekker van

opa Bertus en oma Riet

Hallo Hessel,
We lezen met belangstelling jou berichtjes, zo te horen vermaak je je wel. best stoer een wandeltocht met ook nog eens iemand op je rug, maar ja samen uit samen thuis. nog een paar fijne weekjes gewenst.
Vriendelijke groet. Opa/Oma

Jan

Hey Hessel, mooi verhaal. Altijd leuk om te lezen. Geniet nog de laatste weken, vooral van de mooie plek waar je nu bent in Te Horo.
Doei, papa.