hesselvdkolk.reismee.nl

Het vervolg

Hallo allemaal,

Na woensdag terug gekomen te zijn van de hike, donderdag niet super veel gedaan. Even lekker rustig een dagje niks doen en in het boek verder lezen waar ik aan begonnen ben van de week in de hut waar ik verbleef tijdens de hike. Ook donderdag wat dingen bedacht die ik eventueel zou kunnen gaan doen wanneer ik in Auckland ben. Verder de donderdag niet veel bijzonders gedaan en genoten van het mooie weer dat het is. Vrijdag ochtend vroeg mee gegaan met Cees want die zou me afzetten bij de bushalte. De bus heeft me om 08:50 op gehaald en naar Manukau gebracht. Daar even de trein gepakt naar Auckland centrum. Toen even snel naar de hostel gegaan en daar mijn tas weg gelegd en daarna Auckland kunnen gaan ontdekken. Daarna snel even naar de supermarkt gegaan om een simkaart te gaan kopen, toch tot de conclusie gekomen dat het vrij onhandig is geen Nieuw Zeelandse simkaart dit omdat ik nu geen internet heb amper kan bellen en 1 sms’je sturen kost al 50 cent. Maar na een tijdje rond te hebben gedwaald in de stad nog niet super veel gevonden en weer terug gegaan naar het hostel en daar even op het internet opgezocht waar er een zaak zou moeten zitten die sim kaarten verkoopt. Had ik beter vooraf kunnen doen ?. Toen even snel naar de Spark shop gelopen daar het nummer opgehaald en weer terug naar het hostel gegaan. Daar even officeel ingecheckt en de sleutels voor mijn kamer gekregen. Ik had aangeklikt dat ik op een kamer met 10 mensen zou willen, dit omdat het goedkoper is dan de rest maar uiteindelijk ben ik op een kamer neer gelegd die ik nog met één ander persoon deel. Kamer ziet er op zich wel netjes uit, maar wat verwacht je voor 20 euro. Ook nog snel even alle plannen omgegooid en in plaats van komende maandag richting Queenstown te vliegen gaat het vliegtuig al morgen vroeg om 07.55u. Na een halve dag in een stad te zijn geweest toch alweer uitgekeken op een stad en voel me er niet erg thuis. Ook qua kosten was het aantrekkelijk om te doen. Zaterdag ochtend rond 5u ’s ochtends m’n bed uit gegaan om met de bus naar het vliegveld te gaan. Onderweg naar de bushalte zei een taxi tegen me; ‘ik wil je wel meenemen voor de zelfde als de bus’. Toen dacht ik; ‘De taxi gaat wel een stukje sneller dan de bus’. Toen dus de taxi genomen naar het vliegveld daar even de bagage ingecheckt e gewacht tot ik kon vertrekken. Ik verliet Auckland met wat regenachtig weer maar kwam in Queenstown aan met een strak blauwe lucht! In Queenstown moest ik nog even 7 uurtjes wachten voordat ik de bus richting Alexandra kon nemen. In die tussentijd met de bus richting het stadscentrum van Queenstown gegaan daar wat gegeten en een biertje gedronken om mijn 18e levensjaar af te sluiten ?. Want morgen is m’n verjaardag al weer! Na wat gegeten te hebben Queenstown wat rond gelopen en door de Queenstown garden gegaan. Een grote tuin aan het water bij Queenstown. Vanuit die tuin heb je mooie uitzichten op Queenstown zelf. Daarna de bus weer richting het vliegveld terug gepakt daar nog even gewacht en toen de bus gepakt naar Alexandra. Daar moest ik nog even een paar minuutjes wachten omdat de bus wat vroeg was en toen opgehaald door Angela. Toen wat met z’n allen gegeten, want waar ik verblijf zijn buiten Angela en Paul ook nog 2 andere jongeren aan het helpen in de wijngaard. ’s Avonds niet zo veel meer gedaan en op tijd richting bed gegaan. ’s Ochtends rond half 9 begonnen met werken, ook al is het dan m’n verjaardag, en doorgegaan tot ongeveer half 4. Aan het einde van de middag kwam Angela nog even naar me toe en vroeg wat voor birthday cake ik wou, want die wou ze dan gaan maken voor mij. Het is een chocolade cake geworden met passievruchten. Voor de avond staat er niet super veel op het programma en morgen gewoon weer aan het werk.

Foto's staan in het sub kopje 'Foto's'

Groetjes Hessel

Reacties

Reacties

Dineke

Van harte gefeliciteerd Hessel ?
Zo te lezen heb je een leuke dag gehad!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!